Dag 68 - Cardio XT + Ultimate Abs

Sist vi körde det här passet nämnde jag att jag hade en potentiell lösning till bristen på tapout-handskarna.
Det är nämligen så att vi har dubbla uppsättningar av 0,5 kilos-hantlar, alltså 1 kg per par, vilket är ungefär vad handskarna väger. Med hantlarna i händerna körde mamma och jag igång.
 
Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till en början, hantlarna vägde ju knappt någonting och jag trodde att jag hade en lätt match framför mig. Men så fel jag hade! Innan vi ens var halvvägs igenom passet så brände det i armar och axlar så jag vet inte vad, jag är helt klart imponerad och förvånad över hur stor skillnad det blev. 
Jag kan dock tycka att det var lite otympligt att hålla i något, har du handskarna på dig så kan du ju röra dig fritt och inte tänka mer på saken.
 
På ett par övningar fick vi stå över hantlarna för att de rent tekniskt inte gick att utföra när du höll i något, och ett par gånger fick jag lägga ner hantlarna för att mina axlar var totalt slut. Men överlag så kändes det som att jag fick ut riktigt mycket av passet och jag tog ut mig ordentligt.
 
Jag var så slut och svettig efter dagens cardio, mycket tack vare att tvättdagen endast erbjöd "mjukis-träningskläder" , så jag längtade faktiskt till att få lägga mig ner och träna mage. Det ångrade jag lika fort igen.
 
"Ultimate Abs" gå riktigt fort att köra nu för tiden, jag funderar på att lägga till den efter några av de kommande passen eftersom det inte är mycket kvar nu. Jag fick härlig kontakt i magen och det brände så dant att jag fick ta en micro-paus en gång. Det var dock värt det eftersom passet överlag var kanon!
 
Lärde mig för övrigt att stå på huvudet idag, stark core var det här ;)

Kommentarer:

1 Tapoutgubben:

Jättebra jobbat. Kul att läsa vad du tyckte om vikterna!!!

Kommentera här: