Ett steg i rätt riktning

Igår var första jobbdagen på höstterminen och jag mjukstartade med att agera fritidsledare. Jag har redan blivit inbokad på jobb nästa vecka så jag antar att det drar igång på riktigt nu, det är skönt att ha ett så tryggt jobb (vikariejobb -tryggt? say what?) i jakt på fast anställning. Jag får jobba så pass mycket att det faktiskt känns riktigt stabilt, jag kan till och med ta mer(!) jobb i år tack vare att jag har körkort och bil.
 
På tal om jobb så har jag faktiskt sökt en tjänst och blivit kallad på arbetsintervju, är nervös så jag gör på mig nästan. Samtidig är jag extremt taggad och jag sitter i detta nu och försöker beskriva mig själv på bästa sätt. Man måste vara förberedd på så himla många olika frågor, positiva respektive negativa egenskaper är väl det svåraste.
 
Vad det är för jobb tar jag när det är aktuellt, men vi kan säga att det vore en dröm att få det jobbet.
 

Håller tummar och tår nu, och bjuder på en bathroomselfie hos systra-mi.

Kommentera här: